Red Purple Black
Croatian Czech Danish Dutch English French German Greek Hungarian Italian Norwegian Polish Spanish

Skijanje na Kolašinu

IspisE-mail

altZA SKIJANJE PLUS, ZA CIJENE MINUS
Evo da vam se javim pričicom o jednom malom crnogorskom skijalištu do kojeg sam došao lutajući po webu i razmišljajući gdje bi mogao malo ugasiti žeđ za snježnim padinama. Pošto sam trenutno u Dubrovniku (inače u Splitu), učinio mi se primamljivim odlazak do Kolašina 1450 ski resort (naime tako se zvanično zove skijalište s deklariranih 20 km staza).

Poslije par dana ciljanja koji bi dan trebao biti idealan ispostavilo se da je drugi dan veljače kao stvoren za mali izlet. Brzi večernji dogovor s još par prijatelja i odluka je donesena da se iz Dubrovnika kreće ujutro u 6 sati.

alt

Odabrali smo kraći pravac Dubrovnik-Trebinje-Nikšic-Podgorica-Kolašin. Prva granica HR-BiH, Hrvati nas onako u čudu gledaju gdje idemo ali bez komentara , Bosanci nisu ni izašli iz kućice , valjda im je hladno, termometar pokazuje -11 C. Put nastavljamo cestom punom serpentina (tko loše podnosi vožnju obavezno popiti nešto protiv mučnine), stižemo do druge granice koja za razliku od prve gdje su brodski kontejneri, izgleda kao Bregana , zaustavljamo se ispred rampe ali nigdje nikoga. Nakon nekih 10-tak min pojavljuje se mrzovoljno lice, uzima putovnice , opali par puta pečatom , vrati ih nazad i otvori rampu sve bez riječi.
Nakon kilometra stižemo opet na kontejnere sa rampom , prođemo carinu i policiju - kad iznenađenje, lik  u civilu traži 10 eura za eco taksu , vadi neki listić i blok račun koji mi odbijamo platiti, ali policajac nam ne da dalje dok ne platimo. Nakon nekog natezanja platimo i tu taksu jer toliko smo zagoreni da ne možemo dočekati stati na stazu.
Nakon tri sata i petnaest minuta vožnje skrećemo s magistrale (koja je u boljem stanju od očekivanog , ima dosta pravaca, ali treba pripazit na radarske kontrole) u Kolašin, prekriven snijegom od nekih 30-tak cm. Ulice su očišćene na način da na asfaltu ima nekoliko cm snijega i leda, ali zato nema rupa čak su malo i posute.
Sve je puno putokaza za skijalište tako da nije nikakav problem naći krivudavu cesticu koja ide uzbrdo prema odredištu (zimska oprema obvezna). Nakon nekih 9 km stižemo u malu kotlinu na cca. 1450 m nadmorske visine, odakle puca pogled na obližnje vrhove pune snijega kojeg ima u izobilju. Iznenađenje je parking koji se plaća 1 euro svaki sat (preskupo, ne sjećam se kad sam zadnji put plaćao parking na skijanju ). Spremamo se, kupujemo karte (čip karte) u niskoj zgradi gdje je smješten rental, ski servis, mogućnost deponiranja opreme (sve je novo izgrađeno).
Sjedamo u novi šesterosjed koji nas diže prema vrhu 1841 m Vilina Voda , staze su lijepo ispeglane tako da je pravi gust spuštati se po obroncima planine. Za sve one koji vole malo pršića, ima dovoljno mogućnosti da se ispucaju.
Konfiguracija terena je takva da staze nisu prezahtjevne, oznake skijališta odgovaraju nagibu staza, osim što mi se čini da su ipak trebale biti malo šire.
Na dnu u kotlini postoje dvije vučnice od kojih je ona lijeva Jezerine namijenjena početnicima, a za najmanje postoji i baby lift.

alt

Na žalost ne znam iz kojih razloga (vjerojatno ušteda) dvosjed duzine 1840 m starijeg datuma nije pokretan tako da smo ostali uskraćeni i vučnice Ključ koja je raj za freeride. Inace vrh dvosjeda je na 1890 m Ćupovi s koje vode dva smjera plave i crvene kombinacije do dna skijalista.

Iznad kase i ski rentala nalazi se mali restoran lijepo sagrađen u drvu i otvorenim kaminom u njemu. Ako ste se mislili dobro najesti za male novce grdno ste se prevarili, cijene su astronomske.

Sve u svemu cca 210 km od Dubrovnika - skijalište koje po uređenosti staza spada u europska skijališta (ako rade sve žice, ne smije se događati da zbog relativno malog broja skijaša ne radi dvosjed), no plaćanje parkinga i cijene u restoranu su sigurno minus ovom lijepom odredištu.
U samom mjestu Kolašin moguće je naći smještaj za cca 15 eura i postoji poneka pizzeria i restoran gdje su na meniju domaća jela koja obvezno treba probati. Za one željne hotelskog smještaja, hoteli Bianca i Lipka nude ugodan smještaj uz spa centar koji ce vas lijepo opustiti poslije cjelodnevnog spuštanja po padinama Bjelasice.